לכל אדם אשר בביתו ספות בד, מכיר את התחושה שאף פעם הספות אינן נקיות. התחושה הזאת נכונה החל מתקופה קצרה ממועד רכישת הספה. הסיבה המרכזית לכך היא הבד, כמו החולצה או המכנס שאנו לובשים בכל עת, כך ספות בד מתלכלכות בקלות וצוברות כתמים אשר מצדיקים את התחושה ויובילו אותנו לבצע ניקוי ספות בד. הגורם העיקרי של לכלוך בספה מגיע מכמה אפשרויות, ראשית כל כתוצאה מהאבק הקיים בחלל הבית אשר חודר אל תוך האריג של הבד ומצטבר עד אשר נהפך לבלתי נסבל.

דבר אשר גורם לנו לעשות ניקוי יסודי על מנת לנקות את קרדיט האבק המצטברת. מלבד זאת כאשר קיימים ילדים בבית, אז כתוצאה מפליטות מזון שנשפך על הספות או סתם שתייה. וכך בעצם נוצרים להם הכתמים אחד ועוד אחד עד אשר נעשה בלתי נסבל, ומצריך אותנו לחשוב מה לעשות על מנת להחזיר אותה למצב שפוי. עוד גורם מרכזי לכך שהספות נראות במצב לא משהו בלשון המעטה, הם ללא ספק בעלי החיים.

בבתים אשר ישנם בעלי חיים נוכל לראות על הספה שערות נושרות אשר נדבקות בבד, ואף ריח רע אשר יוצא מהספה אבל תכל'ס אלו החיים ואין לנו יותר מדי מה לעשות על מנת למנוע מי זה להגיע לספה שלנו, כי בסופו של דבר לכך נועדה הספה. ישנם אנשים השומרים יותר וישנם פחות.

ניקוי ספות בד באמצעות מכונת ניקוי

ניקוי ספות בד מקצועי

כדי לפתור את בעיית הכתמים בספה, יש להזמין חברה אשר מבצעת ניקוי ספות בד בבית הלקוח. מאסטר קלין היא החברה המובילה בישראל בתחום ניקוי ספות בכלל ובניקוי ספות בד בפרט. מאסטר קלין מגיע לביתכם עם ציוד מקצועי ואיכותי עם מכונה מתקדמת אשר מתיזה מים ובמקביל שואבת את הכתמים (כן, זה בדיוק כמו שזה נשמע). מאסטר קלין תדאג לכך שהכתמים ייעלמו והספה תראה כחדשה מיד עם סיום העבודה של הצוותים שלנו.

השיטה של מאסטר קלין היא באמצעות הכנת מים עם חומר הנקרא אינזים לתוך מיכל המים הנקיים הנמצאת בחלקה התחתון של מכונת הניקוי, התזה של המים עם החומר, הברשה קלה ושאיבה. כ”כ פשוט שמשאיר לכם את הספה נקייה ואסטטית ובנוסף, תשאיר לכם מראה חדש לספות הבד האהובות עליכם.

משפחה וכלב על ספה מבד

מניעת כתמים ושימור הספה

לאחר שהצוות המנוסה שלנו יסיים את ניקוי ספות בד אצלכם בבית, יש לבצע מספר פעולות כדי לשמור על הספות נקיות מכאן ולהבא. אם בביתכם ילדים קטנים, הקפידו שהם לא יטפסו על ספות בד עם נעליים או לכלוך. שנית, הקפידו כי הילדים (וגם אתם) לא יאכלו על ספות בד, מספיק כוס מיץ או כוס קולה או שמן של מזון שיעלה לכם את השאלה איך מנקים כתמי שמן מספה? וכדי להחזיר לכם את התחושה של ספה מלוכלכת. אם בביתכם כלבים, חתולים או שאר חיות מחמד, מומלץ לתת דאבל זהירות בכל הנוגע לעלייתם על הספות. לכלבים ולחתולים, יש נטייה להשתין על הספות ולהכתימם ויגרום לכך שתצטרכו לבצע ניקוי של שתן מהספות. לכן, שימו לב כי אלו לא יעלו כלל, לא כשאתם בבית ולא כשאתם מחוץ לבית (ישנם מספר דרכים לגרום לבעלי החיים לא לטפס על הספות).

מכונה מנקה ספה מבד

ניקוי ספות בד טיפים איך לא לנקות

החלטתם לבצע ניקוי ספות בד בעצמכם? הנה לכם מספר כללים שכדאי ורצוי לאמץ. אין לנקות את ספות בד עם חומרי ניקוי שאינם מתאימות לספות. הרשימה ארוכה, אבל בקצרה: אקונומיקה, כלור, חמצן פעיל, מסירי שומנים לאורכם ולרוחבם, אבקת ומרכך כביסה וכו’.

אין לנקות עם מברשות ניקוי גסות, ספוג הפלא ודומיו. אלו יגרמו לנזק בלתי הפיך לספות שלכם. אין להרטיב את הספות עם כמות נדיבה של מים – עלול לגרום להיווצרות כתם מים חדש.

ובכל זאת איך מנקים ספות בד

מומלץ להשתמש במעט חומץ עם מים, להרטיב נקודתי את הכתם עם החומץ והמים ולהבריש עם מברשת ניקוי רכה ועדינה. לאחר מכן, יש לאוורר היטב את החדר ע”מ לאפשר ייבוש מהיר ויעיל.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם